In ceea ce te priveste

„Suntem fericiti. Iata de ce nu m-am nelinistit deloc sambata cand animalul se distra in parculet iar tu erai in spatele lui, cu lesa infasurata in jurul mainii, fara sa privesti spre fereastra si fara sa-mi zici adio, si paseai incet pana in momentul in care ai disparut in straduta care duce spre debarcader. Era alaltaieri. La unsprezeze am scos tava din cuptor si am mancat singur. Ieri la fel. Azi la fel. Nu ti-ai luat cu tine nici haine nici trusa de machiaj nici fotografia tatalui tau nimic.

Tocmai adineaori am inregistrat pentru tine episodul din serialul brazilian. A telefonat mama ta sa intrebe de ce nu ne-am dus la Feijó iar eu i-am zis ca ai sa-i telefonezi in curand. Am certitudinea ca n-ai plecat din moment ce suntem fericiti. Atat de fericiti incat in curand am sa cumpar un aparat cu microunde pentru ca atunci cand te intorci acasa, daca te intorci, sa gasesti mancarea calda asteptandu-te.”

– din In ceea ce te priveste, volumul Inima Inimii / Livro de crónicas, de António Lobo Antunes

Lasă un răspuns

