Carti postale, by Paravion Press

Cu siguranta, macar cand erai mai mic, obisnuiai sa trimiti acasa carti postale celor dragi. Eu asa faceam in copilarie. Si ajungeau la bunici, la parinti, la prietenele de la bloc.. dar la un moment dat am incetat. Am ramas cu apelurile telefonice, cu e-mail-urile si.. atat.

Pana vara trecuta, cand am ajuns in libraria Atlantis Books, din Oia, Santorini. Am vazut cele mai dragute carti postale intalnite vreodata: erau chiar CARTI postale! Am ales How the first letter was written, de Rudyard Kipling, pentru ca era prima data cand ii trimiteam lui o scrisoare. Si, pentru ca posta era deja inchisa, iar eu nu ma mai intorceam in Oia, s-au oferit cei de la librarie sa se ocupe de timbru si de lasarea plicului la posta.

Tot ei mi-au povestit un pic despre proiectul Paravion Press, iar acasa am mai cautat si eu cate ceva pe Google. A luat nastere chiar la Atlantis Books, in camaruta din spatele librariei:

„It occurred to us that by sending a story in the mail there might, as John Donne put it, be a moment to mingle souls: for thus, friends absent speak.”

Astfel, au inceput sa deseneze, sa tipareasca si sa lege carticele cu povestirile scurte preferate, pregatindu-le spre a fi trimise prin posta. Fiecare carte are la inceput o pagina libera (pentru mesajul propriu catre persoana draga de acasa) si un plic, pentru a fi mai usor de trimis la destinatie.

Mi-a placut foarte mult ideea, dar m-am cam intristat, crezand ca aceea este prima si ultima data cand mai vad ceva de la Paravion Press. Insa, in noiembrie, i-am reintalnit intr-o selectie mai mica, la Shakespeare & Co., din Paris. Sper ca, incet-incet, sa se raspandeasca in mai multe librarii din orase cu potential turistic, poate chiar si prin Bucuresti sau prin alte orase de la noi din tara.

Daca totusi vreti sa plecati de acasa cu niste carti postale pe care mai apoi sa le trimiteti de la destinatie catre cei dragi, puteti sa comandati direct de pe site-ul lor: paravionpress.org.

Intre timp, eu le-am dat un mesaj celor de la Carturesti, intrebandu-i de Paravion Press, poate-poate 🙂

atlantis book

Imagine via Atlantis Books on facebook.

Lasă un răspuns

