Extraordinarul voiaj al unui fakir care a ramas blocat intr-un dulap Ikea

frame fakirAutor: Romain Puértolas

Editura: Baroque Books & Arts, 2013

Am mai scris pe facebook cate ceva despre stafeta Booktopia. Pe scurt, pentru cine nu stie, pe 7 martie doua echipe de cate 5 cititori am luat startul la o stafeta de lectura. O echipa a avut drept stafeta Cimitirul, de Andrei Telespan, iar cealalta.. Extraordinarul voiaj al unui fakir care a ramas blocat intr-un dulap Ikea, de Romain Puértolas. (Ghici, ciuperca, in ce echipa am fost eu!) Fiecare cititor trebuia sa parcurga cartea cat mai repede si sa o trimita urmatorului. Dar nu oricum: cu adnotari. Cat mai multe, cat mai variate.

Cartea noastra a ajuns in mainile Gabrielei pe 7, apoi in ale mele in seara de 8 martie. Am luat-o, am citit-o, am mazgalit-o, am terminat-o! Si nu am gasit cu ce sa o trimit la Sebastian, la Iasi, in ziua de duminica. (Mi s-a soptit abia luni ca solutia ar fi fost Nemo Express, cica.) Ma rog, cartea ajunge marti in mainile singurului baiat din echipa, de la el s-a dus la Nino Danonino, la Ploiesti, apoi s-a intors in Bucuresti, la Ana-Florina.

Am ales sa fiu in echipa Fakirului pentru ca sunt obsedata de Ikea, cine a fost pe la mine pe-acasa cunoaste. Apoi am primit cartea si mi-a placut de la coperta pana la notele de subsol. Am inceput sa o citesc chiar in metrou si n-aveam pix la mine, dar am tinut minte unde sa revin cu insemnari dupa ce am ajuns acasa. Iar restul paginilor le-am citit si subliniat si desenat in mijlocul patului.

Am indragit stilul lui Puértolas, a fost foarte usor de urmarit.. cand nu incerca sa scrie fonetic replicile lui Ajatashatru (fakirul, personajul principal). Am apreciat ca la cuvintele greu de pronuntat dadea in paranteza variante fonetice care de care mai haioase si am ras la fiecare mentiune despre vaca (sacra). Si a fost minunat cum totul s-a intamplat intr-o goana continua, m-am simtit ca intr-un fel de roller-coaster emotional: acum am ras de intalnirile fakirului cu familia de rromi, peste cateva pagini m-am intristat cu povestile imigrantilor ilegali si peste inca un pic mi-a saltat iar inima, plina de speranta. Abia astept sa se gandeasca cineva sa faca si un film!

Cat despre fakir, cu ai sai ochi care amintesc de Coca-Cola (cu tot cu bule), il descoperim chiar pe masura ce se descopera si el pe sine. Marcat de evenimentele recente ale calatoriei sale, isi aminteste de unde a plecat, de oamenii dragi, isi dezvolta o constiinta si un fel de gandire mai profund, isi creste niste sentimente de dragoste, isi descopera talentul de scriitor (pe camasi, in intuneric) si ajunge sa isi doreasca mai multe de la viata. Si-ti intra pe sub piele incetisor, de la primele cuvinte stalcite.

In concluzie, a fost o experienta foarte frumoasa, m-a incantat sa vad ce au mai scris coechipierii mei si sper sa mai facem. Mentionez totusi ca mi s-a parut ca durat foarte mult. Eu intrasem in modul de maraton pe care l-am avut in competitia de primavara trecuta.. si de-aia tot intrebam de noutati, credeam ca ceilalti deja au terminat sau ne-au intrecut si.. long story short: era o competitie, am vrut sa castigam!

And we did! Asa ca acum astept sa vina jumatatea lui aprilie sa imi cunosc coechipierii mai bine, cu sau fara briose. Sper sa revedem si cartea, ar fi dragut sa o rasfoim un pic impreuna.  🙂

frame-voiaj

2 gânduri despre &8222;Extraordinarul voiaj al unui fakir care a ramas blocat intr-un dulap Ikea&8221;

Lasă un răspuns

