Din Jurnalul lui Jules Renard – II

„- Cat despre orizont, era extraordinar: nu se mai vedea.

– Plangea cu galeata.

– Idei muiate in cerneala.”

„Ar trebui sa renastem mereu: o viata pentru pictura, alta pentru muzica etc. Poate ca in trei sau patru sute de ani, ne-am putea intregi.”

„Nu ma plictisesc nicaieri, caci, dupa mine, a te plictisi inseamna a te insulta pe tine insuti.”

„Parca ai fi o gaina care spune: Ia te uita! Totusi, parca am ouat!

„Hristos a ajuns doar un subiect literar la moda.”

„- Pasea fara zgomot, ca un peste.

– Imi place sa citesc asa cum beau gainile, ridicand intruna capul, ca sa alunece.

„Oboseala de a-ti innoda pana la capat sireturile.”

„Oamenii pe care ii cunosti din vedere si niciodata dupa nume. […]Dumnezeu, cel pe care il cunoaste toata lumea dupa nume.”

„O barba rara, rontaita parca de greieri.”

„Avea infatisarea batranicioasa a anumitor femei inca tinere.”

„Ce face pasarea pe vreme de furtuna? Nu se inclesteaza de creanga: urmeaza furtuna.”

„– Din ce se fac cei mai frumosi cercei?

– Din cirese.”

„Ferice de cine s-a nascut perfect! De devenit, nu devii niciodata, degeaba orice osteneala.”

„Nu suntem fericiti: fercirea noastra este doar tacerea nefericirii.”

„Palida, de parca s-ar hrani cu zapada.”

„Imi cerea luna. I-am adus o galeata cu apa. Uite-o, i-am spus, ia-o. Nu trebuie decat sa te apleci. N-o poti prinde? Treaba ta. Acum nu ma mai priveste. Eu ti-am adus luna.

Jules Renard, Jurnal, traducere de Modest Morariu, Editura Nemira, Bucuresti, 2007

3 gânduri despre &8222;Din Jurnalul lui Jules Renard – II&8221;

Lasă un răspuns

